انهارت الفنانة مها أحمد، بالبكاء خلال حديثها لأول مرة عن مرض نجلها من ذوي الهمم قائلة: «أنا عندي أحمد ابني من ذوي الهمم، وبدخل أفك الهدايا اللي بكسبها وأطلعها لذوي الهمم بس مش لازم أقول كده».

معاناة ابن مها أحمد 

وقالت «مها» خلال استضافتها ببرنامج «أسرار» مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: «أحمد ابني من ذوي الهمم، والسبب في اللي حصله كان دكتور عمل خطأ طبي، ومقاضيتش الدكتور لأنه مش هيرجعلي مخ ابني لأنه نقص أكسجين، والسبب وأنا بولد إن الدكتور شده بالشفاط، وبعدها خرجني ولدت في أوضة قيصري، ولو كنت قلت ساعتها عمرهم ما هيقولوا الحقيقة اللي حصلت جوه أوضة العمليات، وهو بالنسبالي الحياة وممكن ربنا يكون عمل كده عشان ادخل الجنة، أنا وجوزي من غير ما نتعب في الدنيا».

وأضافت: «ابني لحد دلوقتي تعبه متعة وراحة بالنسبالي، أنا مش بعيط عشان احمد كده، ولكن أحمد مالوش ذنب في كده، لأنا لما كان ابني بيرجّع كنت بدوق الترجيع، عشان طريقة الدواء كده فا بدوق عشان اعرف ده الدوا ولا لا، لأن دي سموم».

مرض ابن مها أحمد 

وتابعت: «وأنا نازلة لازم أحكيله ولو ضحك بعرف أن كده الموضوع اللي رياحة اعمله هيمشي، وأي مكان بروحه باخده معايا، ومجدي جوزي بيروح يشوف مكان مناسب عشان يبقى ينام فيه، واللي الناس متعرفش أني كل سنة بدخل بيه المستشفى عشان عنده نقص حديد ومحدش يعرف حاجة غير أهلي، وعمري ما طلبت لا من النقابة ولا أي حد فلوس، ولا سعيت أني أجيبله معاش زي ما الرئيس عامل للأطفال ذوي الهمم، ولو بتاجر بابني كان زماني في كل بلد شوية».

وأردفت: «هفضل اشتغل ع تيك توك، ولو جالي شغل في منصة هشتغل، ودخلت الجنة وأنا في الدنيا، مش بعيط عشان اللي حصل لابني ولا أنه معيوب، لو من عند ربنا عادي لكن لما يبقى خطأ طبي ده اللي بيزعل، أانا في الجنة هسمع منه يا ماما وهجوزه في الجنة وربنا واعدنا في كده، ولكل أم ابها كده اصبري هتشوفي هيبقى إزاي في الجنة».

المصدر: الوطن

كلمات دلالية: مها أحمد ذوي الهمم من ذوی الهمم مها أحمد

إقرأ أيضاً:

صابرين: "مستنية أشوف فيلم الست لـ منى زكي... وكل الرجال اللي تعاملت معاهم كانوا محترمين جدًا"

 

كشفت الفنانة صابرين عن نجاحاتها من خلال مسلسلها مسار إجباري الذي عرض خلال شهر رمضان وعن أعمالها الفترة المقبلة. 
 

و قالت صابرين:" سعيدة بنجاح مسلسل مسار إجباري، وخلال الفترة المقبلة أحضر لأكثر من عمل فني آخر، ومستنية أشوف فيلم الست، لـ منى زكي واللي هتقدم من خلاله السيرة الذاتية لـ أم كلثوم، خاصة أنها ممثلة عظيمة وتتعاون في العمل مع أحمد مراد، وهو مؤلف عظيم أيضًا، ومروان حامد من أهم المخرجين حاليًا".

 

وأضافت:"أنا مريت في حياتي بالعديد من العلاقلات العاطفية المهمة، وكل الرجال اللي تعاملت معاهم كانوا محترمين جدًا".

أعمال تترقبها صابرين خلال الفترة المقبلة 

 

ومن جانبه، تعيش الفنانة صابرين حالة من النشاط الفني حيث تنتظر أكثر من عمل أبرزهم،عرض فيلم إقامة جبرية، بطولة هنا الزاهد، ومن تأليف أحمد عادل وإخراج أحمد سمير فرج.

أبطال فيلم الملحد

و عرض فيلم الملحد، بطولة أحمد حاتم تأليف إبراهيم عيسى، وإخراج ماندو العمل، والعمل يشارك فيه عدد كبير من النجوم منهم محمود حميدة، حسين فهمي، تارا عماد شيرين رضا وآخرين

آخر أعمال صابرين 
 

والجدير بالذكر آخر أعمال صابرين مسلسل مسار إجباري،والذي حاز على إعجاب الجمهور في الوطن العربي، والعمل من تأليف أمين جمال وإخراج نادين خان،  وشارك في كل من أحمد داش، عصام عمر، بسمة، محمود البزاوي وآخرين.

مقالات مشابهة

  • أحمد عز: ولاد رزق أروع لوكيشن اشتغلت فيه.. وأتمنى تقديم أجزاء أخرى
  • سحس ردًا على انتقادات الناس له بسبب الأسوارة: الرجال بأخلاقهم .. فيديو
  • دعاء اليوم الرابع من ذي الحجة.. «اللهم إني أسألك الجنة»
  • لميس الحديدي: أصبت بالسرطان وخبيت عن كل الناس حتى ابني .. فيديو
  • ميس حمدان تروج لأحدث أعمالها “زلزال في قلبي”
  • نيابة بورسعيد تُحيل ملف قضية سفاح التجمع لمحكمة القاهرة
  • مؤسس أوركسترا الأنامل الصغيرة: «هنعمل بهجة وسعادة في كل مكان»
  • وحشني يا ابني.. المتهمة بتخدير ابنها لاستخراج أعضائه توجه رسائل من داخل محبسها
  • صابرين: "مستنية أشوف فيلم الست لـ منى زكي... وكل الرجال اللي تعاملت معاهم كانوا محترمين جدًا"
  • أحمد موسى يكشف خطأ لحماس تسبب بتحرير أسرى الاحتلال (فيديو)