علق مطرب المهرجانات عصام صاصا على دخوله المجال الفني قائلًا: "اشتغلت على توك توك اكتر من سنتين، وبدأت انا وواحد صاحبي، ابتدى الحوار من 3 اعدادي، وصاحبي كان بيقعد مع موزعين، وحبوا يعملوا حاجة لأول مرة، فا قلت لهم تعالوا البيت عندي لانهم مش لاقيين مكان، ومعرفش ان صوتي حلو غير من  القرآن لكن مكنتش جربت اغني، قلت اقعد اتفرج مش انا اللي هغني يعني".

 وقال عصام صاصا، خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: "دخلت اجرب، ومكنش ف دماغى انى هوصل، وكنت بنزل الاغاني بأسم عصام طه مكنتش ابقى صاصا لسه، وكنا احنا الاتنين بنعمل الاغاني و مفيش تالت يسمعنا، وصاحبي عبدة روقة سبب من أسباب اني ابقى عصام صاصا، والكلام ده من 7 سنين، ومكنش ف نيتي اصلا اني ابقى كده ومعرفش ان اول اغنية تنجح نزلت عاليوتيوب اصلا". 

وأضاف صاص قائلًا: "نقعد نحط الكوبليه في يوم، وفي خيالي كبيري 1000 واحد هيسمعني، لقيتها نزلت على تيك توك ايام ما كان اسمه ميوزكلي، وجابت ملايين واخري افتح الواتساب، وبعدها موقع مهرجانات تواصلوا معايا، ورحت قعدت معاهم، وقالولي هناخد منك الشغل وننزله على يوتيوب وتبقى بتاعتنا، ومكنتش اعرف انهم هيكسبوا فلوس من اليوتيوب ، معرفش انه بيجيب فلوس اصلا".


برنامج "أسرار" تقدمه الإعلامية أميرة بدر على شاشة النهار يومياً خلال شهر رمضان، في تمام الساعة التاسعة والنصف مساءً، تستضيف من خلاله عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسة في مصر.

https://fb.watch/qYiIcPjqNo/

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: الإعلامية أميرة بدر برنامج أسرار عصام صاصا مطرب المهرجانات عصام صاصا

إقرأ أيضاً:

غدا.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا في واقعة دهس شخص بسيارته

تنظر محكمة جنايات الجيزة، غدا الأربعاء، أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا لاتهامه بالتسبب في وفاة أحد الأشخاص عن طريق الخطأ، خلال عبوره الطريق الدائري بالمنيب.

أحالت نيابة الجيزة، مطرب المهرجانات عصام صاصا إلى محكمة الجنايات، بعد أن وجهت إليه تهمة القتل الخطأ وتعاطي مواد مخدرة وقيادة مركبة تحت تأثير المخدر، من المنتظر تحديد جلسة عاجلة لمحاكمة عصام صاصا في القضية.

عقب محمد حمودة محامي المطرب عصام صاصا علي إحالة موكله للمحاكمة الجنائية، قائلا إنه يملك أدلة جديدة قوية علي براءة المطرب، وسيقدمها للمحكمة.

وأضاف أنه يمتلك أسبابا قوية تبرئ موكله من جميع التهم الموجهة إليه، فيما يتعلق بالقتل الخطأ وتعاطي المواد المخدرة.

وكشف تقرير الطب الشرعي الخاص بمطرب المهرجانات عصام صاصا ثبوت تعاطيه المواد المخدرة، حيث تسلمت جهات التحقيق تقرير تحليل المخدرات الخاص بالمطرب عصام صاصا بعد أخذ عينة من دمائه لتحليلها.

وثبت بتقرير الطب الشرعي الخاص بالمطرب عصام صاصا، ظهور آثار لمخدر الحشيش وكذا الترامادول، وأيضا مشتقات الميثامفيتامين وعليه قررت النيابة ضبطه وإحضاره في قضية دهس شاب أعلى الطريق الدائري، بعد ثبوت القيادة تحت تأثير المخدر.

ألقت الأجهزة الأمنية بمديرية أمن الجيزة القبض على عصام صاصا مطرب المهرجانات، لاتهامه بدهس شخص بسيارته أعلى الطريق الدائري، والتسبب في وفاته بدائرة قسم شرطة الطالبية.

تلقى قسم شرطة الطالبية بمديرية أمن الجيزة إشارة من غرفة عمليات النجدة مفادها وقوع حادث مروري ووجود متوفي أعلى الطريق الدائري بدائرة القسم.

وبالفحص تبين أنه أثناء سير مطرب المهرجانات عصام صاصا بسيارته صدم شخص أثناء محاولته عبور الطريق مما تسبب في وفاته وجرى نقل الجثة إلي ثلاجة المستشفى تحت تصرف النيابة العامة.

كشف مدير أعمال مطرب المهرجانات عصام صاصا عن حقيقة إلقاء القبض عليه بتهمة دهس شاب أعلى الطريق الدائري بالمنيب، مشيرًا إلى أنه ذهب للقسم لمجرد شاهد على الحادث فقط وتوقف لمساعدة المصاب بعد انقلاب سيارته.

وأكد مدير أعمال صاصا أنهما أثناء عودتهما من إحياء حفل بالمعادي، شاهد سيارة صديقه تنقلب بسبب اصطدامها بأخرى فتوقفا على الفور لمساعدته والاطمئنان عليه، وظلا بجواره حتى نقلته سيارة الإسعاف إلى المستشفى.
 

مقالات مشابهة

  • عصام صاصا التريند الأول على اليوتيوب
  • أول تعليق من عصام صاصا بعد تنازل زوجة الضحية عن مقاضاته
  • سارة خليفة تعلن عن تصالح عصام صاصا مع أسرة الشاب المتوفي
  • تصالح عصام صاصا مع أسرة الشاب المتوفي.. تفاصيل
  • تأجيل محاكمة عصام صاصا لجلسة 8 نوفمبر
  • تغيب عصام صاصا عن جلسة محاكمته فى حادث دهس شخص بالطريق الدائرى
  • بعد قليل.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا
  • أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا.. غدا
  • غدا.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا في واقعة دهس شخص بسيارته
  • لهذا السبب.. عصام صاصا يتصدر تريند رقم 1 على يوتيوب