"أتعيب الخلق أم الخالق" بتلك الجملة القصيرة رد "زياد" التيك توكر ومغني الراب، على أحد منتقديه الذي رأى أنه غير مناسب لـ الغناء تمامًا.

أرسل أحد منتقدي "زياد" بـ رسالة صوتية له ينتقد فيها غنائه بسبب بعض مخارج الحروف غير المضبوطة، فقد قال له في رسالته: "بص يا أهتم أنت خدها مني نصيحة.. اللدغة بتاعتك دي موحشة التراك أنا مشوفتش ألدغ بيغني قبل كده، لو حد غيرك كان غنى التراك كان هيبقى أحسن بكتير".

حارس أمن أمريكي يعتدي على جثة سيدة داخل مشرحة مستشفى.. تفاصيل مروعة فلكية جدة: اليوم قمر التربيع الأخير يزين السماء

وأكمل المنتقد رسالته القاسية:" طبيعي أنت شايف قدامك الأغنية مجابش 3أو 4 ألاف مشاهدة على اليوتيوب ولا هيجيب اصلًا، أنت جات معاك مرة كده وخلاص أنك تكون ترند "، وأختتم المنتقد رسالته اللاذعة:""أبقى قابلني لو شميت التريند تاني".

ليحين دور "زياد" في الرد على رسالة الشخص المنتقد في مقطع فيديو عبر حسابه على "تيك توك" قائلًا:" انا بس عايز أقولك حاجة ولا انا اختارت أن اطلع ألدغ هي جت كده، مش بتاعتي يعني اتعيب على الخلق أم الخالق".

واكمل زياد في رده:" والغناء أنا بحب أغني من زمان ومكنتش بنزل، واصحابي هما اللي أقنعوني أعمل ده"، أما عن عدد المشاهدات وفشل الأغنية الجديدة الذي طرحها زياد مؤخرًا فـ كان رده:" ربنا مبيتعاندش، متعلمش الكليب اللي انت بتتريق عليه ده كمان ساعة يوصل عدد مشاهداته لـ كام ، ده ل, 20 ألف شخص بس عملوا مشاهدات لـ الكليب هطلع تريند تاني وههوريك".

عائلة تكتشف قنبلة نشطة من القرن الـ19 داخل منزلها في بريطانيا قصة العثور على تماثيل فرعونية نادرة بمدرسة اسكتلندية

وفي نهاية  مقطع الفيديو طلب زياد من محبيه أن يقتطعوا من وقتهم ثواني معدودة لـ البحث عن الأغنية في "يوتيوب" حتى يتمكن من العودة إلى التريند بقوة.


يعتبر زياد واحد من مشاهير الـ تيك توك حيث تلقى فيديوهاته رواجًا واسع على تلك المنصة الصينية، فقد تصل بعض المقاطع الذي يغني فيها راب والمقاطع الأخرى مليون مشاهدة وأكثر، كما يحظى بشعبية جيدة.

https://www.tiktok.com/@zeyadbeatboox/video/7300612360266321157?_r=1&_t=8hujs63M1Tx

المصدر: صدى البلد

إقرأ أيضاً:

تزامنًا مع عيد الأضحى.. بهاء سلطان يطرح "ننزل فين"

تزامنًا مع حلول عيد الأضحي المبارك طرح النجم بهاء سلطان فيديو كليب أغنيتة الجديدة والتي تحمل اسم «ننزل فين»، بتوقيع الشاعر تامر حسين، وألحان عزيز الشافعي.

 

وطرح بهاء سلطان الأغنية على طريقة الفيديو كليب، عن طريق مجموعة من الصور له تم تصميمها على طريقة الـ AI، مع كلمات الأغنية.

وجاءت كلمات أغنية «ننزل فين»:

داخِل ب ناس ف إيدي

براضيك اهو ياسيدي

مرة ومرت

ماتصغرناش تعالى

ليا هيبه وليا هاله

اسمع كلمتين

لولا الغلاوة لولا عِشرة حلوة بينا

أركب دماغى وأنسى كُل حاجه بينا

بس اللى زيك قُليلين

تنزل فين.. مِين حايسيبك تِنزل

وأنت حزين.. عُمري ما أسيبك تنزل

جيت بكمين.. حِلفوا يمين

هنا قاعدين كلمة ومش حاتِنزل

ماخلاص حقك علي

ياحبيب يلا بينا

نتصالح قوام

فين الضحكة الجميله

ولا أشيلك هيله بيله

بتعذب حرام

 

آخر أعمال بهاء سلطان

 

وفي شهر فبراير الماضي، طرح بهاء سلطان أغنية جديدة بعنوان "مارتحناش" من كلمات هانى رجب وألحان اسلام معز وتوزيع عمرو صلاح وإنتاج روتانا، ومنتج فنى سعيد امام ومدير انتاج ماجد سليمان، وتنتمى الأغنية إلى نوعية الأغانى الدرامية التي يتميز بها بهاء في أعماله.

 

وتقول كلمات الأغنية: أصعب حاجة في حياتك تبعد عن أي ناس لو كان البعد راجل كنت قتلته وخلاص، لو كان البعد راحة كنا ارتحنا ونسينا بس احنا بقالنا فترة بنام بدموع عنينا، ومرتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا، ولا حبايب هتيجي في يوم تنسينا دي قلة راحة غصب عنا مابنهداش، ومرتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا ولا حبايب هتيجي في يوم تنسينا، وقالوا هننسى بس بجد مابننساش دايما تيجي النهاية عكس اللي اتمناه، بعد ماتظبط حياتك على حد تكون معاه تيجي الدنيا في ثواني تاخده بعيد عن أيدينا ولا منه،  فضل معانا ولا منه غريب علينا، ومرتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا.

مقالات مشابهة

  • بعد 4 أيام.. فيلم "ولاد رزق 3" يقترب من تحقيق 30 مليون جنيهًا
  • أغاني العيد.. «أنشودة الفرح»
  • تزامنًا مع عيد الأضحى.. بهاء سلطان يطرح "ننزل فين"
  • قبل احتفالات عيد الأضحى.. احذر من عقوبات التنمر والتحرش والتعدي على الغير
  • يؤديها قارئ شهير وتستمع إليها بـ 20 لغة.. خطبة عرفة 1445 2024
  • نجوى كرم تكشف غلاف أولى أغنيات الألبوم الجديد «تعا نقعد»
  • «تمنى حسن الخاتمة».. أول تعليق من أسرة حاج بالمنوفية توفي في الحرم
  • غيوم موريس كوميدي فرنسي شهير يتعرض للاضطهاد بسبب نتنياهو
  • ”متقوليش لأهلك”.. تفاصيل القبض على مدرب شهير تحرش بفتيات قاصرات وهتك عرضهن
  • إعلامي مصري شهير ضحية يوتيوبر: قال لي سأنشر فيديوهاتك ومصر كلها هتضحك عليك