تغنت الفنانة آمال ماهر بأغنيتها الشهيرة “أنا برضو الأصل” مع حضور حفلها المقام على أحد مسارح التجمع الخامس، وسط حضور كامل العدد 

 

قدمت آمال ماهر الأغنية مع ترديد الحضور لكلماتها معها وعزف مميز من الأوركسترا الموسيقسة بقيادة المايسترو تامر فيضي. 

كانت آخر الحفلات لآمال ماهر في مصر، خلال مشاركتها في ليالي مهرجان العلمين الكبرى في يوليو 2022، وشهد حضورًا كامل العدد، حيث كان يمثل عودة منتظرة لآمال ماهر بعد شائعات اجتماعية وصحية لاحقتها أثرت على ظهورها الفني.

 

 كما شاركت في سهرة “ليالي سعودية مصرية” التي شارك  فيها الكينج محمد منير والفنانة شيرين عبدالوهاب والفنان ماجد المهندس، حضرها وزيرة الثقافة د. نيفين الكيلاني، رئيس الأوبرا السابق د. خالد داغر، ومجموعة كبيرة من نجوم الفن والإعلام والرياضة، وأقيم الحفل على المسرح الكبير في دار الأوبرا المصرية.

 

 على الصعيد الغنائي طرحت آمال ماهر “ميني ألبوم ” حمل عنوان “أنا كويسة”، ضم 5 أغاني “أنا كويسة، أنا الحب، صاحبة عمري، الحكاية في مشهدين، كسبته الرهان”، وحقق ملايين المشاهدات عبر يوتيوب ومنصات الموسيقى.

ألبوم آمال ماهر الجديد أغنية أنا الحب الأعلى مشاهدة في ألبوم آمال ماهر 

 حصلت أغنية “أنا الحب” على الأعلى مشاهدة بين أغاني الألبوم، حيث اجتازت المليوني مشاهدة، وتقول كلماتها:

 “بأقولهالك بأحبك حُب ما خطرشِّ علىٰ بالك وبيّا بجد وبحُبي هنيالك ومني حبيبي خُد بالك وما تسيبنيش بـ أقولهالك بحبك فوق ما يجي حبيبي في خيالك ولو تتعب أنا أتوجّع قوي بدالك ولو كله بِعد عنّك أنا أبقالك في حضني تعيش أنا الحُب اللي بتعيشهُ وبيعيشك ومش ممكن أخون ملحك ولا عيشك ومن غير شَك بأموت يا حبيبي في حنانك في حنانك وفي جنانك مع طيشك ماليش تاني ولا غيرك لاقيت فيه حد هنّاني وبـ أحمِد ربنا إنك ليّا علشاني ده إحساسك ده خلّاني معاك في سلام وبصراحة لاقيت الحب والحنّية والراحة روحك حلوة وخلِّت روحي مرتاحة ومديني في حياتك وقت ومساحة وحالنا تمام”.

 

 

 

 

 

 

 

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: آمال ماهر حفل آمال ماهر أغاني آمال ماهر البوم آمال ماهر آمال ماهر 2024 آمال ماهر

إقرأ أيضاً:

حفلات عيد الأضحى 2024| وائل جسار مع جمهوره في شرم الشيخ

يحتفل الفنان وائل جسار بعيد الأضحى المبارك في شرم الشيخ، وذلك ضمن موسم الحفلات الصيفية المقامة في عدد من الدول العربية.

حفلات عيد الأضحى 2024| موعد حفل وائل جسار في شرم الشيخ 

يقام حفل وائل جسار في 19 من يونيو الجاري داخل أحد المناطق السياحية الشهيرة في شرم الشيخ، وتم طح التذاكر عبر الموقع الإليكتروني الخاص بها.

 

أغنية وائل جسار الجديدة “لو تخاصمني”:

كانت أحدث أغاني وائل جسار من خلال أغنية “لو تخاصمني”، من كلمات لؤي الجوهري ألحان: أحمد زعيم، وتقول كلماتها:

 “حبيبي لو تخاصمني انا مين يقاسمني ايامي الجايه وجنبه هعيش مين هيكلمني مين يتحملني في الدنيا اكيد غيرك انت مافيش مين يتعب دايما علشاني يعرف اسراري وحكايتي مين اللي معاه بقي مفتاحي وفاهمني وحاقظ دخلاتي طب مين في جناني يعقلني وف كل حالاتي هيقبلني ارجعلي بعادك ده قاتلني وقفللي حياتي حبيبي لو تخاصمني انا مين يقاسمني ايامي الجايه وجنبه هعيش حبيبي يالي واحشني انت معيشني كام يوم في غيابك صعبين موت طب مين يسمعني مين هيدلعني واضحك وانا جنبه بعلو الصوت”.

أغنية كل وعد وائل جسار 

بجانب أغنية كل وعد التي حققت أكثر من 30 مليون مشاهدة عبر يوتيوب، وتقول كلماتها "كل وعد وعدتهولك . هاوفيهولك ماتخافيش  كل حلم هايجى وقته . وبأوانه ماتقلقيش مش هاقصر يوم معاكى صدقينى اجمدى دنا بقوى بيكى ماتضعفيش انتى نفسك كنتى حلم فيوم حلمته فضلت اعافر فى الحياه لغايه ماطولته وانتى زى ماكنتى واقفه فضهرى سانده هاتسندينى و هاعمل اكتر م اللى عملته اوعدينى ان انتى تبقى .. زى ضلى ماتبعديش كل صعب عليا عدى ..وانتى جمبى ماهزنيش الوحيده اللى فحياتى بتفهمينى واللى بيها وليها عمرى الجاى هاعيش

 

 

 

مقالات مشابهة

  • سبب تغيير مكان حفل كاظم الساهر في مصر
  • دعوات أحلام من على جبل عرفات: مشهد مهيب
  • نقل حفل كاظم الساهر من هرم سقارة لـ القاهرة الجديدة.. لهذا السبب
  • فيلم خمس جولات يتصدر الأعلى مشاهدة في الوطن العربي على Yango play
  • حفلات عيد الأضحى 2024| وائل جسار مع جمهوره في شرم الشيخ
  • الحكومة الجديدة.. آمال وتطلعات
  • مسلسل الوصفة السحرية يدخل ضمن قائمة المسلسلات الأعلى نسبة مشاهدة على منصة watch it
  • آمال ماهر تتصدّر ترند مواقع التواصل الاجتماعي بعد حفلها في الكويت
  • آمال ماهر تشارك صورا من حفلها الأخير بالكويت
  • تعرف على أول تعليق من سلمى أبو ضيف بعد عقد قرانها