RT Arabic:
2024-06-16@19:34:07 GMT

علاء مبارك يرد بحدة على إيدي كوهين ويشعل "إكس"

تاريخ النشر: 1st, November 2023 GMT

علاء مبارك يرد بحدة على إيدي كوهين ويشعل 'إكس'

تجدد الجدال بين علاء مبارك نجل الرئيس المصري الأسبق محمد حسني مبارك، والإعلامي الإسرائيلي إيدي كوهين مع استمرار الحرب في غزة.

مش عيب أسيبك يومين أرجع ألاقيك قالع البيجامة الكاستور .. من الواضح يا ابن كوهين انت مش عارف بتتعامل مع مين .. الجبان الثرثار اللي يتوعد ويهدد ويتراجع بقصة وهمية عن اتصال من أحد المسئولين الكبار ، لا سييك بقى من المسئولين الكبار واكشف لنا بقى عن حدوتة الأسرار ????الجبان الثرثار اللي…

— Alaa Mubarak (@AlaaMubarak_) October 31, 2023 إقرأ المزيد هجوم في إسرائيل على علاء مبارك بسبب هتلر

ويعود الجدال إلى نشر علاء مبارك تدوينة (حذفها لاحقا) على صفحته بمنصة أكس (تويتر سابقا) مع صورة للزعيم النازي أدولف هتلر قبل أيام، ورد إيدي كوهين بعد ذلك.

وعاد علاء بتدوينة جديدة مساء الثلاثاء قال فيها: "مش عيب أسيبك يومين أرجع ألاقيك قالع البيجامة الكاستور.. من الواضح يا ابن كوهين انت مش عارف بتتعامل مع مين.. الجبان الثرثار اللي يتوعد ويهدد ويتراجع بقصة وهمية عن اتصال من أحد المسئولين الكبار، لا سييك بقى من المسئولين الكبار واكشف لنا بقى عن حدوتة الأسرار الجبان الثرثار اللي يقتل الاطفال و يضرب المستشفيات و اللي يحاصر المدنيين و يقتل العزل.. الجبان الثرثار اللي متعود يواجه من ورا جدار.. انا قولت ياض يا كوهين ألحقك في شهر أكتوبر اللي بتحبوه.."

من جهته رد كوهين بتدوينة على علاء قائلا: "أهلاً بسعادة البيه نورت مطرحك وناسك يا بيه.. علاء بيه مبارك ده أنته تقول الي أنته عاوزه مش هقولك حاجة بعد ما مسحت بتاعة غزة وفلسطين زي ما انته عارف وخطأ تقني برضه.. معلش هي كده.."

أهلاً بسعادة البيه نورت مطرحك وناسك يا بيه

علاء بيه مبارك ده أنته تقول الي أنته عاوزه مش هقولك حاجة بعد ما مسحت بتاعة غزة وفلسطين زي ما انته عارف وخطأ تقني برضه .. معلش هي كده

عليه الطلاق من ديني والنبي يوشع زي ما بقولك كده عليك توصية جامده جداً من صهاينة جامدين جداً في أمريكا… https://t.co/kgGHB8zO3d

— إيدي كوهين אדי כהן ???????? (@EdyCohen) November 1, 2023

وتابع كوهين قائلا: "عليه الطلاق من ديني والنبي يوشع زي ما بقولك كده عليك توصية جامده جداً من صهاينة جامدين جداً في أمريكا وإسرائيل وقالوا لي كمان قول عنه مقاوم وضرب صاروخين كده بقه وسيبه يتشهيص ويتكيف زي ما هو عاوز ده انته الغالي بقه وابن الغالي وشقيق الغالي برضه ومساء الفل يا بيه نشوفك في زيوريخ أو فيينا بقه بس نديهم إمارة يفكوا عن حضرتك مغادرة مصر إلا بتصريح من الداخلية للمكانين إياهم وأبقه أفتكر خيرنا وأيدينا البيضا والطايله يا بيه".

وتدخل الاشتباكات بين إسرائيل وحماس في قطاع غزة يومها الـ25، صباح الأربعاء، مع استمرار الدعوات والجهود الدولية لوقف إطلاق النار وإدخال المساعدات الإنسانية للقطاع الذي سجّل سقوط الآلاف من القتلى والجرحى.

المصدر: RT

المصدر: RT Arabic

كلمات دلالية: أخبار مصر أخبار مصر اليوم القاهرة غوغل Google علاء مبارک

إقرأ أيضاً:

فيلم اللعب مع العيال يحقق 900 ألف جنيه إيرادات في وقفة عيد الأضحى

حقق فيلم اللعب مع الكبار في وقفة عيد الأضحى إيرادات تقدر بـ898 ألف و237 جنيه، وجاء ترتيبه بالمركز الثاني في قائمة الإيرادات اليومية في شباك التذاكر التي يسيطر عليها فيلم ولاد رزق 3، والذي جاءت إيراداته أمس بنحو 8 ملايين ونصف مليون جنيه.

وجاءت إيرادات فيلم اللعب مع الكبار، على مدار 4 أيام عرض بالسينما نحو 4 ملايين جنيه، وذلك حسب بيان الموزع السينمائي محمود الدفراوي، حيث يشهد موسم أفلام عيد الأضحى 2024 منافسة شرسة بين أفلام ولاد رزق 3، وعصابة الماكس وأهل الكهف.

أبطال فيلم اللعب مع العيال

فيلم اللعب مع العيال من تأليف وإخراج شريف عرفة، بطولة محمد إمام، باسم سمرة، ويزو، بيومي فؤاد، أسماء جلال، حجاج عبدالعظيم، مصطفى غريب، ومجموعة من الأطفال.

قصة فيلم اللعب مع العيال

تدور قصة فيلم اللعب مع العيال، في إطار كوميدي من خلال شخصية مدرس التاريخ الأستاذ علام، والذي ينتقل للعمل بإحدى المناطق الصحراوية النائية بهدف تعليم الصغار، ولكن تحدث له مفارقات غريبة تقلب حياته رأسًا على عقب.

 

مقالات مشابهة

  • 3 روايات قصيرة لأشرف العشماوي.. سخرية مريرة وتأثير مذهل
  • محمود البزاوي يتذكر علاء ولي الدين بذكري وفاته
  • 3 روايات قصيرة لأشرف العشماوي
  • فيلم اللعب مع العيال يحقق 900 ألف جنيه إيرادات في وقفة عيد الأضحى
  • كاريكاتير د. علاء اللقطة
  • أضحى مبارك
  • نجل طارق عبدالعزيز يتذكره بكلمات مؤثرة: «هاموت وأترمي في حضنك»
  • عيد أضحى مبارك..
  • مصطفى حسني ينصح بـ4 أعمال مستحبة في يوم عرفة: لو مش عارف تدعي ردد ورايا
  • صحفي إسرائيلي يثير جدلا في مصر بسبب تغريدة عن أهرامات الجيزة