علق مطرب المهرجانات عصام صاصا، على دخوله المجال الفني قائلًا: "اشتغلت على توك توك اكتر من سنتين، وبدأت انا وواحد صاحبي، ابتدى الحوار من 3 اعدادي، وصاحبي كان بيقعد مع موزعين، وحبوا يعملوا حاجة لأول مرة، فا قلت لهم تعالوا البيت عندي لانهم مش لاقيين مكان، ومعرفش ان صوتي حلو غير من  القرآن لكن مكنتش جربت اغني، قلت اقعد اتفرج مش انا اللي هغني يعني".

 وقال عصام صاصا، خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: "دخلت اجرب، ومكنش ف دماغى انى هوصل، وكنت بنزل الاغاني بأسم عصام طه مكنتش ابقى صاصا لسه، وكنا احنا الاتنين بنعمل الاغاني و مفيش تالت يسمعنا، وصاحبي عبدة روقة سبب من أسباب اني ابقى عصام صاصا، والكلام ده من 7 سنين، ومكنش ف نيتي اصلا اني ابقى كده ومعرفش ان اول اغنية تنجح نزلت عاليوتيوب اصلا". 

وأضاف صاصا قائلًا: "نقعد نحط الكوبليه في يوم، وفي خيالي كبيري 1000 واحد هيسمعني، لقيتها نزلت على تيك توك ايام ما كان اسمه ميوزكلي، وجابت ملايين واخري افتح الواتساب، وبعدها موقع مهرجانات تواصلوا معايا، ورحت قعدت معاهم، وقالولي هناخد منك الشغل وننزله على يوتيوب وتبقى بتاعتنا، ومكنتش اعرف انهم هيكسبوا فلوس من اليوتيوب ، معرفش انه بيجيب فلوس اصلا".

كما قدم مطرب المهرجانات عصام صاصا لأول مرة، القرآن بصوته على الهواء مباشرة، حيث قدم سورة الفاتحة.

برنامج "أسرار" تقدمه الإعلامية أميرة بدر على شاشة النهار يومياً خلال شهر رمضان، في تمام الساعة التاسعة والنصف مساءً، تستضيف من خلاله عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسة في مصر.

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: عصام صاصا الإعلامية أميرة بدر أميرة بدر قناة النهار نجوم الفن عصام صاصا

إقرأ أيضاً:

أول تعليق لـ عصام صاصا بعد تنازل ضحية أسرة حادث الدائري «صورة»

طالب مؤدي المهرجانات، عصام صاصا، المتابعين عبر حسابه الرسمي بموقع تداول الصور والفيديوهات «إنستجرام» بالدعاء له، بعدما أعلنت زوجة أحمد مفتاح، ضحية حادث الدهس عن تنازلها والتصالح بينهما.

وكتب عصام صاصا، عبر حسابها على «إنستجرام»: «الحمدالله على كل حاجة، أنا راضي بقضاء ربنا سبحانه وتعالي، أنا كان أهم حاجة عندي أرضي أهل المتوفي وميكونش زعلانين مني، وأنا عملت اللي عليا، وكل حاجة بتاعت ربنا، لأن ربنا وحده اللي عالم، أنا كنت عامل إزاى بسبب الحادث، وأنا عارف أن ربنا مش هيسيبني، ودايما جمبي، والحمدالله تاني ربنا بيجيب كل حاجة كويسة».

View this post on Instagram

A post shared by S A S A | صاصا (@3ssam_sasa_official)

ومن ناحية أخرى، أعلن محامي ضحية عصام صاصا صاحب واقعة الدهس الشهيرة التي تم النظر بها أمام محكمة الجنايات، أن أهالي الضحية أحمد مفتاح وزوجته قرروا العفو عن عصام صاصا ومسامحته عن القتل الخطأ دون تقاضي أي تعويض مدني.

أضاف أنه سيقر به أمام المحكمة بالتصالح أمام محكمة جنايات الجيزة نيابة عن زوجة الضحية باعتبارها صاحبة الحق المدني والوصي على أولاده القصر، وأشار إلى أن عصام صاصا تواصل معه بعد قرار أسرة المجني عليه وأكد له أنه سعيد بهذا الصلح قائلا:"دلوقتي أقدر أنام".

كما كشف عمرو عبد السلام المحامي بالنقض، عن السيناريو المحتمل خلال أولى جلسات محاكمة عصام صاصا مطرب المهرجانات، والمنعقدة بمحكمة جنايات الجيزة، اليوم الأربعاء الموافق 12 يونيو 2024، على خلفية اتهامه بتعاطي المخدرات ودهس أربعيني أعلى الطريق الدائري بمنطقة الطالبية.

عقوبة عصام صاصا

وقال عمرو عبد السلام، لـ «الأسبوع»، إنه بعد تصالح أسرة أحمد مفتاح، ضحية حادث عصام صاصا مطرب المهرجانات، مع المتهم تنقضي الدعوى الجنائية بالتصالح، ويصدور حكما ببراءته في قضية اتهامه بالقتل الخطأ.

وعن تعاطيه مواد مخدرة، رجح المحامي، أن هيئة المحكمة ستعاقبه بصدور حكم جنائي مع الإيقاف، مبينًا أن ذلك رأفة به، ولكونها أول قضاياه، وتصالح أسرة الضحية معه، مستكملًا أنه من الممكن أيضًا صدور حكمًا قضائيًا مخففًا لكونها أول سابقة جنائية له.

اقرأ أيضاًتأجيل أولى جلسات محاكمة عصام صاصا في قضية دهس أربعيني أعلى الطريق الدائري

صدمُ أربعيني أعلى الدائري وتعاطي مخدرات.. اليوم أولى جلسات محاكمة عصام صاصا مطرب المهرجانات

اليوم.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا

مقالات مشابهة

  • تصالح عصام صاصا مع أسرة الشاب المتوفي.. تفاصيل
  • أول تعليق لـ عصام صاصا بعد تنازل ضحية أسرة حادث الدائري «صورة»
  • تأجيل محاكمة عصام صاصا لجلسة 8 نوفمبر
  • تغيب عصام صاصا عن جلسة محاكمته فى حادث دهس شخص بالطريق الدائرى
  • وصول أسرة ضحية عصام صاصا لحضور أولى جلسات محاكمته
  • بعد قليل.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا
  • اليوم.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا
  • أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا.. غدا
  • غدا.. أولى جلسات محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا في واقعة دهس شخص بسيارته
  • لهذا السبب.. عصام صاصا يتصدر تريند رقم 1 على يوتيوب