أطلق المطرب رامي جمال أحدث أعماله الغنائية والتي تحمل عنوان "بقول واكدب"، عبر قناته على "يوتيوب"، من كلمات جمال الخولي وألحان رامي جمال وتوزيع ومكس وماستر أحمد إبراهيم.

تفاصيل أغنية بقول واكدب

وتقول كلمات أغنية رامي جمال الجديدة:

عشان مبقاش بقول وأكدب أنا هنسى لكن هاتعب

ومش ضامن في يوم من بعد ما أنسى أرتاح

غيابك عني مش هين لكني عكس ده هبين

كبيرة وعيبه لو بانت عليا جراح

مفيش ولا حاجة في إيديا عشانك روح

دورك جي و مسيرك تعيش مجروح

جرب بس تنساني و صدقني

يوميها و بس هاتحس بطلوع الروح

لحد في يوم ما أفوق منك هكلمني كتير عنك 2:33

وفي الغالب هعيش بعدك كأني معاك

ومن نفس الوجع ده انت هتسألني الخلاص إمتى

هاتتعب زي ما أنا هاتعب عشان أنساك

مفيش ولا حاجة في إيديا عشانك روح

دورك جي ومسيرك تعيش مجروح

جرب بس تنساني وصدقني

يوميها وبس هاتحس بطلوع الروح

رامي جمال

وطرح رامي جمال، منذ أيام، عبر حسابه على "إنستجرام" أول أغاني ألبومه الجديد، وعلّق عليها: "خليني أشوفك حاليًا على قناتي على اليوتيوب، كل عيد وأنتم طيبين، يا رب يعجبكم الألبوم.

. خليني أشوفك كلمات زياد حسن - ألحان محمود أنور، توزيع عمرو الخضري، الفيديو من إخراج ريان الفايز".

من ناحية أخري، حصلت أغنية خليني أشوفك على المركز الخامس في قائمة الأكثر مشاهدة، بأكثر من 800 ألف مشاهدة،  من كلمات زياد حسام، وألحان محمود أنور، وتوزيع وميكس وماستر عمرو الخضري.

وتقول كلمات الأغنية: «خليني أشوفك مرة تانية ولو ثواني.. علشان أوريك إن أنا بقيت حد تاني.. وعلشان أقولك إني مزعلتش عليك.. مبقاش في قلبي مكان خلاص متساب عشانك.. في حاجات كتير من يوم ما غبت خدت مكانك.. من يوم ما غبت وقلبي تقريبا نسيك.. أنا فوقت خلاص.. وقسيت على قلبي.. وعلمته يبطل إحساس.. أنت عملتلي عقدة.. أساسا من كل الناس.. ربنا يجازيك».


أغنية رامي جمال بقيس الجمال بيكي
كانت أحدث أغاني رامي جمال من خلال أغنية “بقيس الجمال بيكي”، والتي اجتازت حاجز النصف مليون مشاهدة، وتقول كلماتها “انا قبلتك زمان من قبل ما اقابلك  بقيت محتاج اشوف الدنيا بعنيكي عايز اعيش اللي باقي في عمري و انا جمبك انا بقولك علشان حطيت عيني عليكي شوف انا هقولك بحبك ليه و كلامي ده تحسيه انا قلبي كان تايه و رجعتيه، ليكي انا شايل في قلبي كتير حبك ده وش الخير انا هبني في عيونك طريق و امشيه .. .. كلام من قلبي انا هقوله و هحكيلك مافيش ولا ميزه انا عايزها و مش فيكي و طول ما انا فيا روح هفضل اغينلك ده انا بسببك بقيت أقيس الجمال بيكي شوف انا هقولك بحبك ليه و كلامي ده تحسيه انا قلبي كان تايه و رجعتيه، ليكي انا شايل في قلبي كتير حبك ده وش الخير انا هبني في عيونك طريق و امشيه .. .. شوف انا هقولك بحبك ليه و كلامي ده تحسيه انا قلبي كان تايه و رجعتيه، ليكي انا شايل في قلبي كتير حبك ده وش الخير انا هبني في عيونك طريق و امشيه ”.

محمد ممدوح أمير تنظيم داعش الإرهابي في فيلم "السرب"

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: رامي جمال المطرب رامي جمال أغنية بقول واكدب خلینی أشوفک رامی جمال فی قلبی

إقرأ أيضاً:

غلطان كتير.. رسالة من فرنجية لكل من يراهن على خسارة المقاومة!

قال رئيس تيار المردة سليمان فرنجية، بعد العدوان الإسرائيلي على الضاحية الجنوبيّة: "أعزي بالشهداء وأتمنى الشفاء للجرحى وآمل أن تنتهي الأمور بخير فالإسرائيلي يحقق انتصارات وهمية على المدنيين لتحقيق أهدافه". تابع فرنجية في حديث لَهُ عبر قناة "الجديد": "الأحداث الأخيرة هي محاولات إسرائيليّة للتأثير على بيئة المقاومة ومن يراهن على ضعفها فهو مخطئ". وأكّد فرنجية أنّه "لا زلنا في مرحلة الكاتيوشا والكورنيت وما زلنا في البدايات ومن يراهن على خسارة المقاومة "غلطان كتير"، وما يحدث لن يؤثر على بيئة المقاومة فهي تسير بين النقاط  لتجنب ردود الفعل على لبنان والمدنيين".   وأشار إلى أنّ "نتنياهو يسعى لجر المنطقة إلى الحرب ومن الآن حتى الانتخابات الأميركية سيصعد الأمور بشكل كبير وحزب الله لن يستجيب لنتنياهو في محاولاته لجرنا إلى الحرب".

مقالات مشابهة

  • عزيز الشافعي يروج لأحدث أعماله مع الفنان رامي صبري
  • 30 سبتمبر.. رامي جمال يروج لحفله في الإسكندرية «صورة»
  • مفاجأة.. تحقق توقع "آلان مصطفى" بشأن لبنان ورجوع شيرين عبد الوهاب إلى الساحة الغنائية وعودة أحمد سعد إلى زوجته علياء بسيوني
  • «نظرتي للمستقبل».. رامي جمال يكشف عن صورته في الطفولة
  • غلطان كتير.. رسالة من فرنجية لكل من يراهن على خسارة المقاومة!
  • طارق الشيخ يطرح أحدث أغانيه بعنوان "موجوع والهم قتلني"
  • الفنان الأمريكي ماكليمور يطلق أغنية جديدة تضامنا مع فلسطين
  • «معرفش ينساني».. عمرو مصطفى يطرح أحدث أعماله اليوم
  • زاخاروفا تعلق على كلمات ساندو حول الانضمام إلى الاتحاد الأوروبي دون بريدنيستروفيه
  • غدا قلبي عنك يُسرُّ